Acasă | Înregistrare | Autentificare | RSSVineri, 2024-03-29, 3:35 AM

Jocuri-copsa! Joaca-te online

[ Mesaje noi · Membrii · Regulamentul forumului · Căutare · RSS ]
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Moderatorul forumului: pipinote  
Forum » WebDevelopement » Tutoriale » Google Mashup Editor (GME) (Google Mashup Editor (GME))
Google Mashup Editor (GME)
pipinoteData: Joi, 2011-02-10, 3:57 AM | Mesaj # 1
V.I.P General Jocuri-Copsa.Do.Am
Grup: Administrators
Mesaje: 109
Premii: 0
Reputaţie: 100
Status: Offline
Google Mashup Editor (GME) este un mediu interactiv de dezvoltare care permite editarea, compilarea, testarea si managementul propriei aplicatii online. In momentul finalizarii aplicatiei, aceasta poate fi publicata, ca aplicatie sau gadget, pe serverele Google, unde devine disponibila in cadrul galeriei http://gallery.googlemashups.com/.
Editorul se adreseaza dezvoltatorilor de mashup-uri care au cunostinte medii de programare si e disponibil la http://editor.googlemashups.com/ , fiind nevoie de un cont Google aprobat pentru testare.
GME pune la dispozitie o serie de instrumente si functionalitati, precum tag-uri predefinite, autocomplete, syntax highlighting, verificarea erorilor de sintaxa, acces rapid la documentatie, dar si o facilitate de management al proiectelor create.
Exista diverse structuri de control care permit afisarea datelor, consumul si declansarea evenimentelor. Acestea sunt clasificate in:

- Feed-uri – structuri de date, externe sau interne, necesare lucrului cu mashup-uri. In functie de permisiunile de acces asupra datelor, aplicatiile GME pot executa operatii de creare, citire, actualizare sau stergere a inregistrarilor detinute;
- Module –elemente special integrate in cadrul scheletului XHTML al paginii. Unele module sunt vizuale – listele, articolele sau hartile -, in timp ce altele permit aplicatiei sa manipuleze si sa filtreze datele;
- Evenimte – permit modulelor sa raspunda actiunilor utilizatorului.
De exemplu, o harta poate fi actualizata de fiecare data cand se incarca datele care au fost modificate de utilizator. Aplicatiile GME sunt declarative si evenimentele stabilesc controlul executiei in cardul aplicatiei;
- Sabloane ( templates ) – ofera posiblitatea de a transforma maniera de prezentare a datelor via marcaje XHTML.

Majoritatea aplicatiilor GME permit utilizatorilor sa interactioneze cu date din cadrul unui feed. Pentru crearea unei aplicatii de acest tip, sunt urmati pasii:

- Definirea interfetei-utilizator;
- Specificarea unui template pentru interfata, care descrie modul de prezentare a elementelor repetitive;
- Specificarea unui GME ( de exemplu, o lista ) ce utilizeaza template-uri;
- Specificarea sursei datelor care trebuie preluate si afisate in cadrul template-uri;
- Decizia privind maniera de interactiune intre module si prelucrarea evenimentelor.

Code:
<gm: pate title=”MyApp” authenticate=”false”>
<gm:list id=”myList” template=”myListTemplate”
data=http://... pagesize=”10” />
<gm:template id=”myListTemplate”>
<div repeat=”true”>
<gm:text ref=”title” />
</div>
</gm:template>
</gm:page>

Pentru realizarea aplicatiei este necesara integrarea codului HTML, CSS, JavaScript si tag-urilor GME ( prefixate, de obicei, de gm: ) in cadrul elementului principal <gm:page>, in mod asemanator cu <body> din documentele HTML.
In cadrul acestui tag se pot adauga module predefinite ca <gm:list>, care specifica, printre altele, sursa de date si numarul de elemente afisate.
Lista completa a modulelor care pot fi inserate se afla la adresa http://code.google.com/gme/reference.html .
Un alt modul de tip list contine date formatate, provenite din fluxuri RSS sau Atom. Afisarea informatiilor este realizata in mod standard sau utilizand un sablon definit in cadrul unui element <gm:template>. Sabloanele pot fi preferinite (e.g., task, blog, base, contact etc. ) sau specificate de catre dezvoltator.
Pentru realizarea unei afisari proprii, se pot utiliza tag-uri ca <gm:text> sau <gm:html>, menite sa insereze informatii in text, respectiv HTML.
Atributul repeat=”true” indica faptul ca modulul de redare va fi aplicat tuturor elementelor de date.
In cardul atributului ref, se poate introduce orice expresie Xpath de interogare a documentului XML din care sunt extrase informatiile.
In momentul compilarii, toate constructiilor GME sunt transformate in cod JavaScript, pentru a putea fi intelese si executate de nagivatorul Web.
GME ofera o cale simpla de realizare a unor aplicatii interactive prin utilizarea unor componente puternice.
Exemplul urmator permite afisarea informatiei in doua moduri: ca lista sau harta. Pentru gestiunea sau restrictionarea accesului asupra aplicatiei, se utilizeaza atributul authenticate, care solicita introducerea unui nume de cont Google valid in vederea lansarii aplicatiei.
Integrarea unei componente Google Maps se realizeaza prin specificarea elementului <gm:map>. Acesta proceseaza si indica locatii provenite din inregistrarile feed-urilor cu continut geografic precizat in cadrul ca atributelor latref si longref. Atributul control este utilizat pentru adaugarea controalelor clasice de navigare si zoom, in format small, large sau hidden, iar atributul maptypes controleaza tipurile de afisare ale hartii: Map, Satellite sau Hybrid.

Code:
<gm:page title=”MyApp” authenticate=”false”>
<gm:list id=”myList” data=http://[feed_url]
pagesize=”10”>
<gm:handleEvent src=”myMap” />
</gm:list>
<gm:map id=”myMap” control=”large” maptypes=”true”
data=”${myList}” latref=”geo:lat” lngref=”geo:long”>
<gm:handleEvent src=”myList” />
</gm:map>
</gm:page>

Daca nu este specificat nici un sablon de afisare, datele sunt redate in mod standard. In cazul unui feed de tip GeoRSS, coordonatele corespund marcajelor geo:lat si geo:long, extrase de atributele latref si lngref.
Interactivitatea dintre harta si lista este asigurata de functii de tratare (handlere) de evenimente, definite prin gm:handleEvent, pe baza unor identificatori care transmit controlul componentelor precizate.
Utilizand apeluri de functii specificate de API-ul Google Maps in cadrul unui modul <gm:map>, se pot crea aplicatii ce ofera o interactivitate ridicata cu un minim de efort de integrare.
Obiectivele cele mai intalnite sunt : stocarea locatiilor introduse de utilizatori, determinarea coordonatele geografice ale acestora si reprezentarea prin intermediul hartii. Exista si sarcini mai complexe care se pot realiza: marcarea de overlay-uri KML, realizarea de marcaje personalizate, generarea de trasee intre locatii sau redarea traficului in timp real, in cadrul hartii.

 
Forum » WebDevelopement » Tutoriale » Google Mashup Editor (GME) (Google Mashup Editor (GME))
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Căutare:


Copyright by pipinoTe© 2024-2015